woensdag 11 juni 2014

Workshop kussen met paspel en verborgen rits

De negende workshop is alweer voorbij, nog één te gaan. Wat vliegt de tijd. We maakten een kussenovertrek met paspel en een verborgen rits. Het was een uitdaging, een paspel netjes bevestigen is niet zo gemakkelijk, er werd gestikt, getornd, gestikt, gevloekt, weer getornd en nog meer gestikt. Het vergde wat doorzettingsvermogen voor sommigen maar uiteindelijk hadden ze toch allemaal een paspel! Dan was de rits aan de beurt, als je nog nooit genaaid hebt is dat ook weer een uitdaging, maar bij de meesten ging dit vrij vlot. De tijd vloog voorbij, het was weer gezellig en iedereen was trots op zijn creatie!
Omdat ik vergeten ben foto's te nemen van de ritsen van de deelnemers en om te laten zien wat ik bedoel met een 'verborgen rits' toon ik mijn kussen dat ik maakte als voorbeeld voor de workshop. 
Stof: canvas van Ikea, zeer geschikt om kussenhoezen van te maken. Beetje stug en daarom geeft het mooi vorm aan het kussen. 
Hier zie je het 'flapje' dat de rits bedekt. 
Onder dat flapje zit de rits verstopt. 
En nu de kussens waar de dames terecht fier op mogen zijn:
Tot slot nog een sfeerbeeldje van de avond:
Bedankt voor de gezellige avond dames!

Voorbeeldkussen:
Stof: Ikea
Rits en paspel: Veritas
Alle binnenkussens: Ikea

1 opmerking:

  1. Super leuke kussens! Het ziet er daar heel gezellig uit.
    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen