woensdag 18 juni 2014

Trek je kind eens een ZAK aan! BIS

"Trek je kind eens een ZAK aan!" was de titel van een blogbericht bij Toertjes & pateekes. Ik was meteen dol op dat pakje! Mijn dochter is ongeveer even oud als haar jongste dochter, toen ze de tutorial postte wou ik er meteen aan beginnen. Dus nam ik een groot vel papier en Amelie ging liggen... tot daar volgde ik die handleiding. De zak-jumpsuit van Debora is gevoerd en heeft plooitjes bovenaan, maar voor de zomer vind ik 2 lagen stof veel warm. Dus ging ik mijn eigen weg, à la minute verzon ik de werkwijze.

Mijn handleiding in een notendop:
Zijnaden sluiten
Binnenbeennaad sluiten
Onder de oksels 1 cm omstikken met tweelingnaald 
Vooraan 3 cm omstikken met tweelingnaald zodat er een tunnel ontstaat
Achteraan 3 cm omstikken zodat er een tunnel ontstaat
De broekspijpjes 1 cm omstikken
Een koord maken (of kopen) en door de tunnel rijgen
Aandoen en strik inleggen

Dit is een jumpsuit die Amelie zelf kan aan- en uitdoen omdat de koord (van tricot) mee rekt, ze kan die over haar schouders trekken zonder de strik open te maken. Veel handiger dan de ally jumpsuit die ik eerder maakte. 
Amelie is er suuuuuper schattig mee dus ik waarschuw u op voorhand voor de overload aan foto's!
Als je iets maakt met een handleiding of patroon van handmade mieke mag je een foto mailen naar handmade.mieke@gmail.com, dan zet ik jouw foto in het mapje met voorbeelden/inspiratie en kan iedereen jouw werk bewonderen!

18 opmerkingen:

  1. Mooi! Ziet er ook heel leuk om te dragen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier bij ons wordt soms gezegd: "ze kleed met een slunske*" of, in dees geval dan "ze kleed met een zak!" :-)

    *ze staat met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en vooral heel schattig, die dochter van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaaw suuuuper hip en trendy. Staat haar beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik dit zie wou ik dat mijndochters ook nog in zo'n zak pasten... Too cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, superleuk :-) Ik heb sinds gisteren m'n tweelingnaald, dus die kan ik dan hiervoor ook ineens gebruiken :-)!
    Ga ik zeker ook binnenkort proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi! Ik vind de hals erg geslaagd, zoooo schattig met dat strikje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch even een vraagje; heb je ook foto's van hoe je het gemaakt hebt?? Heb ze niet gevonden :(
    Is de bovenkant in eerste instantie recht of rond??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee daar maakte ik geen foto's van. Ik gebruikte dezelfde manier om het patroon te tekenen als hier: http://deborasluijs.blogspot.be/2014/06/tutorial-voor-het-maken-van-een-zak.html
      Het in elkaar zetten deed ik zoals ik in het blogbericht schreef. De bovenkant is al een beetje afgerond op voorhand.
      Groetjes,
      Mieke

      Verwijderen
  9. hallo, ik zou dit willen maken voor mijn dochtertje van 3 jaar. Ben een echt leek in naaien... kan je mij zeggen welke soort stof dit is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eveline, dit is een dunne rekbare stof. Dit kan je eigenlijk met alle soorten stretchstof maken.

      Verwijderen
  10. ik vind dit supergeweldig!!! Mooi kindje ook! ;) Ik kan zelf ook niet naaien en ben op zoek naar een patroontje hiervan... kan u me helpen of adviseren waar ik daarvoor terecht zou kunnen? Ik zou dit graag in linnen willen om te gebruiken bij een leuke fotoshoot.

    alvast bedankt, mvg Katia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Do you perhaps have the dimensions of this jumpsuit and the basic construction?

    BeantwoordenVerwijderen